torsdag 9 januari 2014

det blir antikrundan i kväll

Nu ska jag titta på Antikrundan. Jag älskar det programmet. Grejen är den att det finns en app till antikrunda som man kan ladda ner. Det gjorde jag snabbt som ögat. Det är lite som ett spel, man får gissa vad saker och ting är värda. Lycklig som ett barn satte jag igång. det gick åt helvete. Jag hade fel i samtliga fall och det talade stjärnorna om för mig via appen. I samtliga fall var jag för snål i min värdering av föremålen. I alla fall var jag förslå utom i ett fall, det fallet rörde Picasso. Hur kan en litografi vara värd så lite och hur kan det där gamla skåpet vara värt så mycket? Nå väl gissa vem som ska på det igen. Dock kommer jag vara lika snål den här veckan som jag var förra. Experterna var nog lite extra snälla för det var första programmet eller vad tror ni? Här ska inte övervärderas.


Inga kommentarer: