lördag 4 januari 2014

fjärde


Julafton och nyårsafton är historia. Jag flyttas tillbaka till min barndoms jullov. Allt är historia och man sitter och väntar på att det nya året ska ta fart. Jag minns den tiden som ganska avskyvärd. Det fanns just inget att göra om det inte var fint väder. Visst kunde man leka med sina julklappar som barn men just så mycket mer blev det inte. Jag har aldrig varit speciellt bra på det där med att bara njuta av att inte göra något alls.

Som vuxen har jag haft en fantastisk förmåga att hamna framför datorn eller tv-n. Eftersom jag är singel utan barn så blir ju det där med traditionellt familjeliv inte en naturlig del av vardagen. Ändå försöker jag planera in saker att göra, biobesök, fika på stan och så vidare. Jul är underbart, nyårsafton kan man överleva men resten av tiden känns så meningslös. Som tur är finns ju JVM. Hockey är trots allt religion. 

Inga kommentarer: