tisdag 28 januari 2014

Magasin

Redan 1990 köpte jag det första "magasinet" det var tidningen " okej" och vad den handla om känner nig de flesta till. En rad prenumerationer har kommit och gått i mitt luv, alla har de haft olika teman. "Illustrerad vetenskap" tidningar om historia, tidningar om film eller datorer alla har de landat i min brevlåda. Det är något magiskt med det där. Känslan av att få en tidning en gång i månaden. Jag är nog lite konservativ på det planet men det är härligt den där dagen då tidningen kommit. Man kryper ner och läser sida upp och sida ner, inspireras, drömmer och fantiserar. Just nu prenumerera jag inte på något magasin. Fast jag sneglar lite på en tidning som heter " fotosidan magasin" vilket känns som en logisk fortsättning på mitt prenumererande av tidningar. Det började med " okej" och här sitter man nu 24 år senare med ett fotomagasin vilket kanske är hur självklart som helst eftersom min pappa fostrade mig med " Life."

Inga kommentarer: