måndag 12 maj 2014

Det var märkligt

Då 90-talet tog sin början flyttades jag och mina klasskamrater till högstadiet som låg i stan. Vi hade gått på en landsbygdsskola. Helt plötsligt fick vi klasskompisar som bodde i lägenhet och några hade föräldrar som skilt sig. De bodde i vanliga treor. Jag minns hur trånga köken var, och hur lite rum lägenheterna hade i förhållande till husen på landet. På landet fanns det små stugor, men de hade åtminstone två våningar, sen fanns det sådana hus som jag bodde i. Ganska stora hus med garage, två våningar och källare. Vi byggde garage på 90-talet, ett nytt, det gamla revs i början på åttiotalet. Sen fanns det bergsmansgårdar och modulenthus. En majoritet av de som jag gick i samma klass med på låg och mellanstadiet bodde i modulenthus. Lägenheter var väldigt annorlunda för mig i början av 90-talet.


Inga kommentarer: