lördag 7 mars 2015

Lördag



Det är grått ute och kraftig blåst. Naturligtvis har jag tvingats köpa nya cykelslangar till cykel nummer tre. Jag har kollat på blocket etter nya cyklar, de ligger mellan 1800-2200 och är oftast sämre än de trasiga cyklar som jag redan har. På biltema kan man köpa en ny cykel för mellan 2000-4000. Nej blocket tycks ha överpriser. 800-1200 får jag räkna med för att laga en av de gamla cyklarna, det är antagligen så det kommer att sluta.

Av en ren slump får jag syn på att Cmore sänder Färjestads match. Hockeyslutspelet är igång. Brynäs har fått entra isen i varglyan. Jag älskar hockey, och Färjestad har alltid varit mitt lag, men jag tycker de spelat sämre och sämre för varje säsong som gått sedan senaste sm-guldet. Hur som helst, det är hockeyslutspel och det är alltid en av vårens höjdpunkter. 

Det kan vara väldigt skönt att sitta och titta på hockey och bara slappa medan man kan höra vinden piska världen utanför. Tankarna kan röra sig i skallen i lagom takt, de flödar utan att rusa. Man landar och man laddar. Naturligtvis blir det Melodifestivalen. Det är säkert som amen i kyrkan.

Inga kommentarer: