fredag 20 mars 2015

tack gode gud för att jag är lat


Jag försöker spara. Jag försöker att låta bli att slösa. Jag försöker att bli vuxen. Men djävulen inom mig frestar med den ena planen efter den andra. Djävulen vill att jag ska rusa till närbutiken och köpa ”presentkort” för Itunes. Jag ska slita bort remsan och scana in koden och så ska jag shoppa loss. Jag vet vad jag vill ha. Jag vill plocka ner det ena albumet efter det andra med Roxette. ”Roomservice” och ”charm school” står överst på önskelistan. Jag har båda albumen i alla tänkbara format, men jag har dem inte från Itunes. Det känns som hela min existens står och faller med det. Ändå vore det så omotiverat att kasta 300 kronor i sjön för något som jag redan har på cd och i den stationära datorn. Jag kämpar med mig själv, och jag är en svag människa, jag är en dålig människa så risken finns att jag kapitulerar, ger upp och sticker och handlar musik. Det enda hopp som finns är att jag är lat, jag kanske tycker det är för ansträngade för att ge mig ut just i kväll. Jag kanske kan vänta en dag och har jag tur har längtan stillat sig något. Fast ”charm School” är fantastiskt bra, det är den.


Inga kommentarer: