fredag 13 mars 2015

tradera

Om man söker efter något utan att egentligen veta vad det är man söker är Tradera platsen man ska besöka. Jag fick för mig att jag ville ha en skulptur gjord i glas. Vart vänder man sig om inte till tradera. Det visade sig vara rätt ställe att vända sig till. Ganska snart insåg jag att det fanns en uppsjö av glasföremål. Jag började buda.

Det var ungefär precis där problemet uppstod. Eftersom jag inte var säker på att vinna det objekt som jag lagt ett bud på badade jag på några till. Jag ville liksom inte gå därifrån tomhänt. Problemet var att jag även,hittade andra föremål gjorda av glas, och naturligtvis började jag buda på dem med. 

Det här är inte första gången som jag gör detta. Innan alla auktioner avslutats sitter man där med hjärtat halsgropen. Det vore inte så bra om man vann alla bud. Ens plånbok skulle helt enkelt inte må så bra av det. Tradera är en frestelse som man tror att man kan stå emot men som man alltid faller för visar det sig. 


Inga kommentarer: