måndag 2 mars 2015

Vad kan gå fel?

Premiärturen med cykel är avklarad. Det gick si så där. Det visade sig att kedjan var för slak, och den hoppa av mitt i en uppförsbacke. Jag svor högt, jag använde ord som vi inte behöver återge här. Jag övervägde att ta cykeln och slänga den i diket och då den väl landade skulle jag hoppa efter och sparka på cykeln där den låg i dinet. Ändå lyckas jag samla kraft och fokus och försökte vara konstruktiv. Jag höll på i drygt tio minuter tills jag gav upp. Kedjan hade fastnat mellan kuggarnas och kedjeskyddet. Jag är van vid cyklar so  saknar klassiska kedjeskydd. Det var bara att gå resten av sträckan. Svettig och skitig med blödande fingrar kom jag till jobbet drypandes av svett. Allt detta pågrund av att jag glömde att spänna kedjan.

En dag som dena tröstar jag mig med lite Army Of Lovers. Det funkar nästan altid. Jag måste hitta en ny bok. Jag har precis avslutat ”En annan tid, ett annat liv” och jag vet inte hur SVT lyckats med ”en pilgrims död” som tydligen bygger på ”faller fritt som i en dröm.” ”en annan tid, ett anat liv” ligger till grund för svts variant som fick namnet ”den fjärde mannen.” Dock var ”den fjärde mannen ” mer lik originalet än ” en pilgrims död.” Personligen tycker jag att man kan sluka hela sviten från ”L som i Lindamordet” och framåt.

Nej ”paradisbaden” av Akli Tadjer kommer säkert bli en höjdare. Har en känsla av att det faktiskt blir en positiv överraskning. En förälskad begravningsentreprenör , hur skulle det kunna gå fel?

Inga kommentarer: