måndag 23 mars 2015

Nytt databord

Jag har skaffat ett nytt databord. Det är modell billigt och inköpt på Ikea. Jag har länge funderat på att skaffa ett sådant. Tanken är enkel, jag hoppas på att jag inte ska fastna vid datorn. Det nya databordet är inköpt för att jag ska surfa mer med ipaden och i stående ställning för jag har fått för mig att det är bra för rygg och axlar. 

Jag har fått för mig att jag surfar mestadels med ipaden nu för tiden så vad skulle jag behöva en stationär dator för? Dessutom så kollar man ju bara mail, statusuppdateringar på Facebook och så vidare. Man kollar nätet ganska så ofta men under väldigt korta stunder, det är min tes.


Jag kanske hade en flashig vision om hur jag stod där vid mitt databord med en kopp kaffe och blicken fäst vid tv-n som visade de senaste nyhetsrapporteringarna medan jag twittrade. Det kändes så bra, den inre bilden var så cool. verkligheten tycks mindre flashig.


Jag vet inte om detta var så begåvat. det var ganska jobbigt och jag saknar redan min kontorsstol. Vem vet, det kanske är en vanesak, kanske är det så att jag helt enkelt tänkt fel. Om jag nu tänkt fel så gör inte det så mycket, katterna gille det nya bordet. de ser det som en tron. kul att några tycker att det varit en bra investering.



Inga kommentarer: