söndag 5 april 2015

digitala figurer

Digitalklockan där i skyltfönstret var det första steget, Iphonen i min ficka är en bit på vägen. Från Nintendo till Apple. Game & watch var varje unges viktigaste leksak. Snobben och hans gäng spelar tennis kunde underhålla mig i timmar. Digitalklockan blev aldrig riktigt min. Eran var för kort och somliga ansåg att det var viktigare att man lärde sig en ”riktig klocka med visare.” Man bör kanske notera att de där klassiska digitalsiffrorna inte finns överallt. Klockan på min Iphone har allt annat än de där klassiska digitala sifforna. Det är inte helt självklart att man hittar dem, dock kan man lit på micron i köket, de har klassiska digitala siffror, det finns hopp.


Nintendo Entertainment System och Commandore 64 dök upp hos kompisarna och jag tror att jag redan då förstod att jag aldrig skulle gilla det där med att spela tv-spe och sådant. Game & Watch var så långt jag kunde sträcka mig och då hade jag verkligen tänjt på gränserna.  Spelnörd skulle jag aldrig bli, men jag gillade digitalklockor, jag gillade digitala siffror, skitsnyggt.  Kassettbanden, nittio minuters längd där allt jag älskade fick plats, där allt jag älskade lagrades i väntan på den där freestylen som jag aldrig riktigt ägde. Jag föredrar mp3. 


Inga kommentarer: