söndag 26 april 2015

tillbaka


Det måste ha varit en form av nostalgi som fick mig att engagera mig och uppdatera appen  Filtermania. Jag vet inte, det är inte de häftigaste appen. Men samtidigt hur häftig är jag, en medelålders man? Jag kan inte hjälpa det. Jag tilltalas av de där filtren. Filter som tar mig tillbaka till pojkrummet som var hela min värld för 24 år sen. Jag sitter och lägger filter på filter och försöker skapa ett avtryck av de posters som jag ville ha men som jag aldrigköte. Och jag vet inte vad jag ska göra med bilderna. Egentligen borde jag ägna mer tid åt ”afterlight” och ”p.s express” som känns lite mer vuxet. Men jag siter in på filtermania och jag har popmusik i lurarna.  Det mesta av bilderna blir solnedgångar och vyer som är som hämtade ur ”batman foreller.”


Inga kommentarer: