torsdag 23 april 2015

man borde ta det lugnt

Med åren har jag lärt mig att försöka ta det lugnt under våren. Det är inte alltid så lätt. Till att börja med fylls man av energi nu när solen återvänder. För det andra så ska man få in allt, jobbmöten, möten med föreningskompisar och så vidare. Dessutom kommer helgerna och kvällarna blir längre och naturen ropar på en. Egentligen borde man ta några dagars semester redan under våren. Det gjorde jag ett år, jag tig ett par dagar i maj. Det var lyx. Det är som om man förväntar sig att man ska orka så mycket mer än vad man gör i vanliga fall bara för att ljuset kommer tillbaka. Egentligen borde man ta tid att bara vila, lyssna på en bok, se en film eller bara ta det lugnt. Man hinner, varför stressa. Jag borde göra en priolista och bara göra det man verkligen måste göra, resten stryker man  och tar dagen som den kommer.



Inga kommentarer: