fredag 6 december 2013

ligga-sms


Ligga-sms var något nytt för mig. Ligga-sms skickar man till någon man träffat tidigare, dvs någon man rean legat med, eller någon man flirtat med, det vill säga någon man vill ligga med. Sen om man har tur får man ett svar som resulterar i att man får ligga. Praktiskt eller hur? Ligga-sms skickas tydligen flitigt på fredagskvällar om jag förstått det hela runt 21,22...

Personligen har jag ingen som helst erfarenhet av just detta. Det händer att jag fatiserar om det, om själva sms:andet. Jag undrar vad man skriver, hur inleder man en sådan sms-konversation. Nu är det turligt nog så att ett och annat ”ligga-sms” publicerats på twitter och instagram genom att hen gjort en skärmdump. Hen som skickade sms:et till en annan hen. Rörigt? Nå väl dessa sms tycks vara ganska så rakt på.  Fråga :”vad gör du?” Svar ”inget, ser på tv.”  en ny fråga ”vill du ligga?” och sen väntar man på svar. Det skulle jag aldrig fixa. Jag är alldeles för pryd för det. Kan man bara skriva så? Tydligen. Kanske är det de som är mitt största problem, att jag aldrig skulle kunna formulera ett sådant där ”ligga-sms” kanske är det därför som jag är singel utan barn.


Inga kommentarer: