söndag 22 december 2013

När ska man skicka i väg sina "digitala julkort" om de ska vara framme till jul?


Jag minns december 1996. På nätet fanns det ställen där man kunde skicka "digitala julkort" vilket jag naturligtvis gjorde. När människor i min omgivning undrade om jag inte skulle skicka julkort svarade jag att jag minsann gjort det. Jag hade skickat digitala julkort. Om det någonsin funnits en gnutta hopp kring mig hos min omgivning så var det nog den dagen som det hoppet dog. 1996 borde man skickat vanliga pappersjulkort. 

Om jag nu skulle ställa frågan "när ska jag skicka mina digitala julkort" eller vad vi nu ska kalla det för. Publicera en julbid på instagram kanske ligger sanningen närmare skulle betydligt fler förstå vad det var jag prata om i dag i jämförelse mot då, 1996. Jag kanske till och med skulle få seriösa förslag där man tagit hänsyn till att människor kollar instagram då de stannar och tar lite käk längs med motorvägen. Kanske man skulle förklara att just den 22 december mitt på dagen sitter en väldigt stor del av befolkningen och tänder det fjärde adventsljuset och just då kommer de kolla instagram. Sådana kreativa svar kanske man inte får 2013, man fick det absolut inte 1996. 

Och här sitter jag nu med mitt lilla "digitala julkort" om jag knåpat ihop mer eller mindre själv. kan det bli mer "old school?" Jag mins att mina föräldrar kom hem med "tomma kort" som man kunde rita på själv en jul. det här är lite samma sak. Jag tog ett foto och med mina knubbiga små fingrar skrev jag dit "god jul" kan det bli mer old school?


Inga kommentarer: