söndag 21 december 2014

en liten påminnelse

Då jag går runt och pyntar inför jul, vilket är något jag verkligen älskar så minns jag hur jag periodvis ägnat mitt boende ett visst intressen. Det har funnits tider då jag försökt piffa upp badrum eller handlat på mig belysning av olika slag. Dessa perioder har varit ganska behagliga. Jag har fått se förändringen direkt framför mina ögon ta form. 

Då jag gett mig in i en sådan period har jag alltid valt att handla relativt billiga prylar. Filosofin har varit mycket enkel. Jag har velat känna att jag har haft råd att kasta allt då jag tröttnat på det. Jag skulle inte vilja bli kvar med föremål bara för att de varit så dyra att köpa in.


Behovet av att förnya uppstår med jämna mellanrum. Det sker betydligt oftare då man handlar billiga saker.  Den där perioden brukar infinna sig till hösten. Man vill ha lite ombonat då det är dags för att mysa. Hela juldekorationen enligt modellen ” ett päron till farsa firar jul” är en påminnelse för mig om hur kul jag kan tycka att det är. Mitt hem är i stort behov av att få in nya möbler, ny belysning och kanske lite andra färgskalor. Allt blev liksom stående då annat dök upp och tog plats i mitt liv. Det var som jag tryckte på pausknappen för några år sen. Kanske är det hög tid att trycka på play och förnya detaljer i hemmiljön inom en snar framtid.


Inga kommentarer: