onsdag 3 december 2014

nej jag har inte sovit gott


Då någon dyker upp i ens dröm är det aldrig ett gott tecken. Om det är en person från ens förflutna kan man ju leva med det. Då det är en person som ä till synes okänd för en kan det ju till och med vara lite spännande. Men då en person dyker upp i ens dröm som varken är okänd eller tillhör det förflutna så är det aldrig bra. Det kan bara betyda en sak, trubbel. Då man vaknar och minns allt, minns ord för ord och minns blickar man fick från personen då är katastrofen så gott som ett faktum. Då finns det bara ett botemedel, förnekelse. Total förnekelse redan från början då man vaknar.  Mantrat för dagen blir sålunda :”det har aldrig hänt, det var inte ens en dröm, man har aldrig drömt något dylikt, det vore helt orimligt. Det har aldrig hänt.” Har man tur upprepas det aldrig, har man en jävla otur återkommer personen i ens drömmar. Då kan man utgå från att ens tillvaro kommer bli ett smärre helvete. Om någon frågar mig om jag sovit gott finns en risk för att jag ger vederbörande ett finger. tills dess ska jag försöka göra mig av med leendet som jag vaknade med.


Inga kommentarer: