söndag 30 november 2014

lite nyfiken ändå

Det finns alltid en tvekan, eller ett motstånd hos människor i sin omgivning då man vill ge sig in i något. Några personer är nyfikna och hejar på, men många känner en tvekan och ibland ett tydligt motstånd oavsett om de inkluderas eller inte i det nya. Vilka som reagerar hur förändras beroende på vad det är man står inför. Hen kan vara emot ena gången och för nästa. Sådana är vi alla. Jag kan komma på mig själv vara de där som ger uttryck för motståndet.


Kanske detta är en av de saker som kan kännas som det största eller ett av de största hindren då man står inför något nytt, då man vill ha en förändring eller pröva något nytt. För mig kan det bli en motivationskraft. Då jag väl hittat något nytt då vill jag gå all in på det. Små saker som twittrandet, stora saker som LCHF det spelar ingen roll. Samtidigt så är jag e sådan där person som ibland vill ha något nytt. Men jag är då rakt inte en person som ska förändra allt, eller kasta mig in i vad som helst hur som helst. Ibland önskar jag nog at jag vore så. Kanske är det därför som jag njuter så då jag väl testar något nytt, stort som smått. Jag kanske inte säger upp mig från jobbet för att bege mig till Norrland för att dokumentera den värld som finns där för att sedan dyka upp i en dokumentär på kunskapskanalen. Den killen är kanske inte jag. Men de där små sakerna de är verkligen guldkant. Den där nyfikenheten på om man kan lyckas, den där längtan efter något litet som är nytt åtminstone och kanske en portion ego och en del hungrande efter att få veta och förstå utgör drivkraften inom mig.



Inga kommentarer: