lördag 15 november 2014

mitt sätt

”Jag har prövat så många sätt, och alltid kommit fram till att det enda sättet som fungerar är mitt sätt. Problemet är att jag allt som oftast glömmer bort vad exakt som är mitt sätt.”


”I did it my way” och så Sinatras röst? Madonna och ”American life?” Nej, det känns inte så.  Det är inte alls det som det handlar om, eller så kanske det ändå är det, det kanske bara är så att jag själv inte förstått det. Jag hörde mig själv säga det, tyst för mig själv uttalade jag orden då jag plockade ur glas ur diskmaskinen. Det finn ingen anledning att fördjupa mig i ämnet ”hur kommer det sig att jag går runt och pratar tyst för mig själv.” Det ämnet lämnar vi. Nej det jag sa var just ”Jag har prövat så många sätt, och alltid kommit fram till att det enda sättet som fungerar är mitt sätt.” Och vad är mitt sätt och på vilket sätt, vilka plan har jag övergivit mitt sätt? Har jag övergivit mitt sätt eller bekräftar jag bara för mig själv det mest självklara i världen nämligen ”mitt sätt funkar bäst för just mig.” Är detta grogrunden för livssituationen ”singel utan barn,” just det där att det enda som funkar för mig är mitt sätt.


Inga kommentarer: