fredag 21 november 2014

så man håller på


Det här med vikten är ett känsligt ämne. Jag kan inte förneka det. Det är även en skräck. Då jag ser vågen rusa iväg känner jag mig handlingsförlamad, nästan panikslagen. Det är inte så att jag försöker hitta en konstruktiv plan, en åtgärd. Nej i stället siter jag och funderar på hur det kunde bli så. Jag vet att en av lösningarna är att gå promenad, en annan är att äta mindre. Ändå känns det som om det är ett omöjligt projekt att ta tag i de där promenaderna, och helt plötsligt smakar mate godare. Allt skjuts upp, den där promenaden och det där med att minska portionernas storlek. Jag hittar på tusentals ursäkter för att inte ta tag i det , samtidigt som jag vet att just detta är pudelns kärna. Det är alla de där ursäkterna som försätter mig i denna situation. Så märkligt, så medveten och ändå så mycket självbedrägeri.


Inga kommentarer: