söndag 18 augusti 2013

det var slut på drömmar i hyllorna


Jag gav mig utför att köpa tre liter fil, lite ost, ett paket kaffe och hitta lite drömmar. Jag fick tag i ost, kaffe och fil, men förövrigt gapade hyllorna tomma på båda ställena som jag var inne på. Det visade sig att man städade bort sommaren och väntade på att hösten skulle komma och fylla hyllorna. Det var som en almanacka med luckor som ännu inte fyllts. En märklig känsla och jag kände en viss frustration. Jag menar hur kul är det att komma hem med lite kaffe, lite fil och ost då man egentligen var på jakt efter lite drömmar? Nå väl jag hann åtminstone hem innan regnet kom. Dessutom så fick jag ut kontanter så jag kan betala min vän för ciggen som hen köpt, ingenting är meningslöst, bara lite otippat? Vem vet de kanske får in lite drömmar till nästa vecka?


Inga kommentarer: