söndag 11 augusti 2013

sommaren döljer spår av höst


På TV visar man olika övningar för magmusklerna så att man ska komma i form efter sommaren. Jag är den första att medge att det vore nog på sin plats om jag hängav mig åt dylika övningar. Trots att regnet öser ner och det sunda förnuftet säger mig att sommaren 13 är över så håller sommarens rus i sig.

Om någon vecka börjar tv-kanalerna sända höstens serier, alt från idol till inredningsprogram och jag försöker lyfta blicken och se september framför mig. Jag försöker se hösten komma. Jag vil t vara på de dagar som kommer. Sanningen är ju den att än så länge har jag inga som helst planer för hösten. Det finns inga fester inplanerade, inga planer på att göra något speciellt och jag känner att det vore nog bra om det fanns något, några små planer, något att se fram emot. Ändå tar det onekligen emot att just planera hösten för sommaren ligger kvar och tar allt utrymme i ens hjärna.

Jag kan dock inte blunda för att jag känner mig lite taggad inför framtiden. Jag vet inte vad det är som jag hoppas på. Det är som om jag springer runt likt en blodhund och försöker hitta et spår, något at ta fasta på, något att söka upp och fånga in.  Kanske försöker jag bara finna ett spår av höst medan sommarens ljus fortfarande finns kvar.


1 kommentar:

Solitaire sa...

Vilken trevlig blogg!
Hög feelgoodfaktor :)