fredag 16 augusti 2013

skönt uppvaknande


Solen tränger in genom persiennerna och doften stiger upp ur koppen som står på sängbordet. Gruff knuffas genom att köra nosen mot min underarm samtidigt om hon spinner och Tuff är pratsjuk, hon springer runt i sängen och jamar och jag svarar mest på måfå. Jag ligger där md Ipaden och går igenom twitterflödet. TV4 står på i bakgrunden men all reklam gör att jag tappar fokus från nyhetsmorgon. TV4 blir mest ett sorl. Men det gör inget. Jag ligger där med Ipaden och njuter. Jag känner ingen som helst stress i kroppen och jag har sovit bra. Då det är dags för reklamavbrott igen sänker jag volymen på tv-n och sträcker mig efter Iphonen och letar upp någon låt. En åt som förstärker den positiva känslan som fått fäste i mig. Tuff vill att jag ska hålla på med hennes öron och jag gör som hon vill medan Gruff fortsätter med att kräva uppmärksamhet genom att knuffas. Spinnandet bor i hela hennes kropp. TV4 förlorar allt intresse i min värld, jag ligger tvärs över sängen och jag går igenom mina textmeddelanden och funderar på vad jag ska svara. Jag låter det vara en stund och går in på instagram. Det ger mig alltid en positiv känsla. Jag kan ligga och titta på bilderna i flödet och med ett tumtryck har jag lyckats få till några ”likes” och jag kan inte förneka det. Just där just då tycker jag att det är underbart att leva. Det känns så härligt kravlöst. Lite mer kaffe, sen ska jag gå upp. Lite mer kaffe, och lite mer twittrande och lite mer musik. Det är ju ingen skada skedd? Jag hinner ju ha lite mys med Tuff och Gruff dessutom. Jag ser på katterna och konstaterar att jag har ett fint liv. Det är freda och jag har tydligen ett liv just denna helg. Men det bryr jag mig inte om, inte just nu. Nu finns bara två små katter, min Ipad och så TV4 som står på ljudlöst till förmån för musiken i Iphonen.


Inga kommentarer: