måndag 18 november 2013

månskensnatt

Det hörs inte ett ljud från stan. Månens ljus lyser upp det mesta. Jag sitter här och klockan börjar närma sig halv två. Det är märkligt tyst. Trots att jag befinner mig i ett område som byggts upp av betong och asfalt råder total tystna. Det känns som om jag lika väl skulle kunna befinna mig landet. 

Jag har suttit och lekt med bilder. Det är något som får mig att varva ner. De där fotoapparna kan roa mig i timmar då jag väl börjar att leka med dem. På något sätt känner jag mig piggare nu då klockan närmar sig 01.30 än vad jag var vid 13.30. Telefonens batteri är minst sagt på upphällning så den ligger på laddning. Hungern börjar göra sig påmind och jag överväger att brygga en kopp kaffe. Det är lite vilket som, antingen kaffe eller så får tystnaden möta tankarna.

Det är märkligt, men bilder har alltid givit mig en form av ro. jag tycker om att titta på bilder och jag är barnsligt förtjust i att ta bilder med mobilen för att sedan bearbeta dem i fotoappar. På sätt och vis tycker jag det är roligare med Iphonen än md systemkameran. det går så snabbt från ögonblicket då bilden tas till man lekt klart med bilden och sen sitter där med något som man funderar på att slänga ut på nätet. Iphonen har man ju ständigt med sig, den finns alltid till hands, ett ypperligt exempel på det är just en månskensnatt klockan 01.30. mer kaffe skulle ge mig fler timmar med mina bilder i iphonen. Mer kaffe skulle kosta på nattsömnen, men gynna lekandet med foton. jag kan inte hjälpa det, men det är väldigt lite som talar för nattsömnen. 


Inga kommentarer: