måndag 28 april 2014

jag gav efter


Jag gav vika, jag gav efter för min längtan. Jag tog den gamla anläggningen till souroundljud och placerade den i gästrummet. Syftet var enkelt, jag ville kunna spela CD-skivor. Jag hade länge kämpat emot och anläggningen hade hamnat i klädkammaren då jag helt enkelt slutat titta på dvd. Nu står anläggningen framme fast i gästrummet. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var lycklig som ett barn på julafton. Där fanns ju de där gamla skivorna, de där som tar mig tillbaka till min tonårstid, jag som är en av dem som gick in i tonåren under nittiotalet och han bli vuxen innan nittiotalet var slut. Där hittade jag ”Mr music” och ”absolut Music” vilket var självklarheter på den tiden då det begav sig. Bland gamla cd-singlar hittade jag dessutom en samlingsskiva med E-type, jag tycker det sammanfattade allt på något sätt. Nu överväger jag för första gången att köpa in fler cd-skivor om jag hittar några till kraftigt nedsatt pris.


Inga kommentarer: