måndag 21 april 2014

kaffe och drömmar

Jag håller på och planerar. Jag har redan börjat packa så smått. Vad ska man ha med sig för kläder? Jag förbereder något som skulle kunna bli en ”mellis.” Mobiltelefon oh batteri till kamera ligger på laddning. Det är hur viktigt som helst.  Solhatten som är ett absolut krav, en klassiker i min sommargaraderob och så shortsen. Dryck och allergimedicin, och så en tvättkorg. Man hinner nog köra en maskin eller två innan man drar.


Salladsbestick och grillbestick tränger undan vinterns skålar som bär spår av grädde och pajrester i diskmaskinen. Shortsen ligger slängda i en hög vid sängen. Solglasögonen ligger och väntar på mig på vardagsrumsbordet. Alla i hela världen tycks sova utom jag. Det känns som en guldkant i sig. Jag, mitt kaffe och mina drömmar.


Inga kommentarer: