tisdag 8 juli 2014

Allt ligger i träda

Man tar en paus från sommarvärme . Man upptäcker ganska snart att det som väntar en är ett kaos. Minnesanteckningar till höger och vänster, små lösryckta fragment och en hel del saker som borde tas tag i. Får saker vara ostört ett tag till kan man lika väl låta allt stå i träda för resten av sommaren. 

Några lysande exempel på det som hamnat i träda är tillexempel sommarläsningen. Sommarboken har blivit liggandes. Den där röjningen ute i förrådet har jag helt och hållet förträngt. Någonstans känner jag mig nöjd med bedriften att med jämna mellanrum bära ut komposten då papperspåsen fyllt av filter med kaffesump och grön sörja som en gång varit en så ljuvlig sallad. Jag skulle gå  bio, men inte har jag kommit i väg på någon bio, jag ser knappt på tv ens. Det mesta ligger träda och det upptäcker man då man väl tar en paus från " ingenting alls." Om jag skulle drista mig till att lämna en klarsynt rapport från Mutt luv skulle man kunna uttrycka det hela så här :"Lägesrapport: just ingenting alls."

Men nu väntar ändå ett par veckor med inslag av vardag och normalitet. Frågan är om jag under denna tid lyckas ta mig ann trädan, framför allt den träda som drabbat min hjärna som helt tycks ha stängts ner på grund av högsommarvärmen. 

Foto SEC

Inga kommentarer: