måndag 14 juli 2014

I-landsproblem


På vintern kämpar man för att hinna och orka. Det kan väcka en viss stress. Jag försöker få det viktigaste gjort innan jag faller ihop i sängen. Nu känner jag en viss stress över att jag mest vandrar fram och tillbaka i huset då solen skiner. Någonting gnager inom mig, en variant av dåligt samvete. Varför går jag rut här hemma och plockar med disken då jag borde ge mig ut och erövra livet och världen? Skillnaden är betydande. Ett anat exempel. På vintern gör jag matlådor då man har orken. Nu gör jag matlådor utifall att man faktiskt kommer i väg på något kul och kommer hem hungrig, då ska det vara enkelt att ta fram något ur frysen och värma i micron. Viss skillnad tycker jag. Och ändå, hur kan detta ens vara en fråga. Hur svårt kan det vara att köpa lite grillkorv på närbutiken och steka upp på fem minuter. I-landsproblem.


Inga kommentarer: