onsdag 23 juli 2014

en sommarbok


Boken ”det blod som spillts” skriven av Åsa Larsson är en intressant bok. Intrigen är ganska trist. Till en början höll jag på att ge upp. Ett mord, en massa misstankar. Men sen vänder boken. Man får följa vita kränkta män och deras syn på en kvinna. Deras kvinnosyn och deras förflutna kommer i berättelsens fokus. Det känns trovärdigt. Dessa kränkta vita män får prata ostört genom boken och vi andra får följa deras resonemang samtidigt som frågorna inom oss växer. Dessa vita kränkta män i just denna bok har ett väldigt spännande och skrämmande sätt att tänka. Det är skildringen av dessa vita kränkta män som är behållningen av denna bok. Lysande. En perfekt deckare i hängmattan. Personligen kör jag på varianten ljudbok som jag tar med mig igenom min vardag. Perfekt då man är ute i sommargrönskan.


Inga kommentarer: