torsdag 3 juli 2014

jag tror på sommaren


Det blåser och det regnar utanför fönstret. Med undantag från gårdagen då solen lyste känns det som om det mest regnat hela sommaren, och temperaturerna är väl inte direkt imponerande. I vanliga fall brukar vädret vara samtalsämnet på de flestas läppar men just nu känns det mest som folk gillar läget. Ändå så känns det som om det kommer komma en riktig sommar. trots att SMHI bara visar regn, regn, regn tror jag att vi kommer få en varm och skön sommar, den dröjer bara lite. Jag kan inte låta bli att känna viss tacksamhet ändå för regnet. Allergin blir mindre kämpig och nattsömnen mår bra av regnet. Inget ont som inte för något gott med sig som man brukar säga. En mättnad på fotbolls-WM och Almedalen har infunnit sig. Dessa regniga veckor har jag tillbringat inomhus. Längtan efter att vara ute har varit lika med noll.  Det känns som om jag passar på att vara inomhus, för man vet aldrig när solen kommer. Jag tror solen kommer, jag tror på sommaren och då kommer man nog tacksamt ta vara på varenda minut av sol och värme.


Inga kommentarer: