måndag 7 juli 2014

sommarvecka

Värmen är påtaglig för att uttrycka sig milt.  Ändå är det precis det som behövs, en skänk från ovan och jag hoppas att jag ska vara förmögen att ta till vara på det. Helgen avslutades med ett besök till Hova och deras ”riddarspel” som firar 25 år. Jag vill tro att jag var där redan för 25 å sen, möjligen, 24 år sen. De bjöd på en riktig show och det var ganska coolt att se hur ungarna i publiken verkligen levde sig in i showen. På något sätt kändes det som om Hova bjöd på en bättre show än någonsin.

Morgonen har inletts med att bråka med et nätverk som tycks leva sitt egna liv. Helt otroligt, lång nätverkskabel, nej det funkar inte alls, kort går desto bättre. Timecapseln lever sitt egna liv. Det är som om den vita lilla lådan är ett ondskefullt väsen.  Det mesta i ens tillvaro prioriteras ner så här års vilket säkert är välbehövligt. Ändå blir mitt kylskåp lidande av just dessa val, så även min vikt på grund av snabbmat och för lite motion.


De sista tiden har jag haft ganska så mycket ledighet. Jag märker hur pulsen sjunkit och hur tankarna får röra sig fritt. Man tar en dag i taget. Efter ett par sena kvällar i streck och långa sovmorgnar kändes det ändå skönt att vakna i tid. Ta den där koppen kaffe, ta den där duschen och sitta med en cigg och toka i morgonsolen efter duschen. Jag tror det där är något genomgående, en röd tråd i mitt sommarvarande, nämligen att göra absolut ingenting på morgonen och förmiddagen om chansen ges.


Inga kommentarer: