tisdag 28 oktober 2014

någon som når in


Som en röst från det undermedvetna. Melodier som spelar över den yta som vilar över det jag försöker dölja och behålla för mig själv. Säg träffande att det först knyter sig i magen, sen så pirrar det till. År som 1989, 2002, 2003 blandades rösten med mer tydliga inslag, då rösten förenades med andra röster på spår där det kittlande avtog aningen men den försvann inte. Nerven fanns där. 1990 var det ett faktum. 1991 påmindes jag, 1993 kapitulerade jag och lade vibrationen i rösten och musikslingornas energi på minnet. 1997 visste jag, då hade jag lärt mig. Hitsen var inte många, inte nödvändigtvis store men de etsade sig fast i mitt minne, karvade sig in i min själ och för evigt skulle de nå mig på plan där jag sällan eller aldrig vistades, än mindre förde jag med mig någon annan skäl till det planet. I ett kök i ett hus ute på svensk landsbygd i slutet av november, början av december 1997 spelades absolut music 26 som kom 26 november 1997. Det var spår nummer 16 som gällde ”i min säng” med Anders Glenmark. Magi. Hans texter har alltid känts träffande på ett känslomässigt plan.


Inga kommentarer: