lördag 4 oktober 2014

valet

Jag sitter och går igenom olika titlar. Ena stunden känns det som om jag skulle kunna krafsa ner allt i " varukorgen" för att sedan klicka på " gå till kassan" men jag lugnar ner mig. Jag försöker välja spännande titlar som jag har en känsla av kommer försvinna ur sortimentet. De blir guldkorn i mitt samlande just därför att jag inte tror de kommer finnas för evigt av den enkla orsaken att de knappast kan ses som " bestsellers." Jag skulle inte vilja döma ut titlarna som floppar, snarare se dem som antiklimax. Karriermissar, felberäkningar, ändå något som går att förknippa med just den tid som de producerades. De blir roliga att plocka fram om tio år, alla som skulle se dem skulle minnas och veta vad man pratar om. För nu är det titlar som alla pratar om, om 10 år vet bara de som var med vad man pratar om, ingen annan har ens hört talas om de titlar jag sneglar på som högst sannolikt kommer berika min lilla " samling." En mycket liten samling med några få väldigt märkliga titlar. Ett samlande jag inte kan överge, något för mitt egna höga nöjes skull.


Inga kommentarer: