tisdag 6 januari 2015

drömmar

Drömmar kostar. Åtminstone brukar mina drömmar kosta. De kostar lite mer än vad man har råd med. Därför känner jag alltid sådan tvekan inför dessa drömmar. Jag minns då jag var drygt nio år så fanns det en brandbil i lego, den kostade nästan 200 kronor. Jag sparade et tag och fick ihop pengarna. Nu sitter jag här och stirrar på en dröm. Den kostar, jag har egentligen inte råd men jag skulle ju kunna unna mig den.


Den drömmen tror jag föddes 2010. Ett steg till så är den fullbordad. Det är nämligen nästa grej, det tar tid att förverkliga sina drömmar. Den dröm jag nu funderar på har jag närt i fyra års tid. En annan dröm som gick i uppfyllelse har jag närt i sju, åtta års tid. De kostar i pengar och drömmar som bygger på känslor tar tid att utkristallisera, låta det abstrakta få en konkret fysisk form.


Inga kommentarer: