söndag 25 januari 2015

Söndagspirr

Det där pirret som infinner sig en söndag. Den där känslan som får en att gå och lägga sig tidigt. Den där känslan av att man ska förbereda sig, det är för mig känslan av söndag. Den finns där. Känslan är påtaglig. Jag kan inte bestämma mig för hur vida jag gillar den eller inte. Samtidigt, det är ju bra att det kommer en ny vecka, det finns ju en hel del att ta tag i. Allt det där man lovade sig själv vid nyår ligger plågsamt plågsamt färskt kvar i minnet. Det är som det är.

Jag tvingar mig själv till att försöka arbeta med tekniken. Jag måste bli mer mobil då det gäller mitt leverne på nätet. Jag är hopplöst fast vid den stationära datorn i vanliga fall. Ändå så måste jag medge att mitt surfande skulle kunna bli effektivare om jag var mer mobil. Det är nästan bara twittrandet och instagramandet som jag sköter från mobilen. Nej, det får helt enkelt bli bättring på den fronten. Vem vet jag kanske kan ta tag i det redan den här veckan.

Inga kommentarer: