torsdag 22 januari 2015

ett märkligt liv

En inköpslista kommer på pränt. Jag inser att jag måste investera i sådant som de flesta andra reda har mängder av. En struktur måste ta form och någon form av ordning måste kunna träda fram ur det kaos som utgör grundstommen i mitt liv. Detta är ett tjusigt sätt att formulera behovet av nya pärmar och registerblad samt ytterligare en almanacka.  Jag vet inte när jag hade behov av en pärm senast i mitt privatliv. Vad hände med molntjänsterna undrar jag.


Livet är märkligt men härligt. Det är så jag skulle vilja sammanfatta det. Efter att ha gått runt i snö i dag och mestadels varit på väg om inte fysiskt så åtminstone i tanken så har jag burit den känslan med mig. Jag har på något sätt fått ordning i almanackan och det har gett någon form av ro. Det har onekligen gjort mig på bra humör. Väl hemma väntade både mail och sms som spegla en del av mitt liv. Olika världar, det är vad jag har färdats mellan i dag medan tvätten fått ligga kvar, blöt i maskinen.


Inga kommentarer: