måndag 26 januari 2015

Ett par skor, en väska och en del snö


Jag går runt inomhus med ett par skor som jag råkade hitta i en garderob. Jag går runt och känner efter och försöker komma fram till hur vida jag kommer få grymt skoskav av  skorna eller inte. Snön lägger sig tjock utanför och en promenad på några kilometer är vad jag har framför mig. Dessutom ska jag ut på stan en sväng.

Jag behöver en ny väska. Den gamla har jag tydligen slängt. Jag kollade på nätet. Jag har beslutat mig för en lätt axelremsväska, helst i tyg, gärna em blå nyans. En väska att bära mitt liv. Det vore ju ballt med en väska i skinn, men jag ska orka bära den under en vandring på några kilometer, och den ska ju helst stå emot regn. Dessutom bör den rymma en ikeamatlåda och en IPad. 

Samtidigt så försöker jag trumma in mitt nya mantra:"jag ska äta, sova leva och dö med min IPad." Jag hoppas att jag på så sött ska bli lite modernare, lite effektivare och lite lyckligare. Dock tror jag inte att ipaden kommer lösa problemet "skofrågan" däremot kanske jag slipper köpa pärmar, en skrivare och jag kanske slipper en tur eller två till stan för att köpa hem något som jag lika väl hade kunnat handla på nätet.

Inga kommentarer: