fredag 11 september 2015

Bacardi och podd

Fredagsfilmen på tv i detta fall ”sin city” från 2014 spelar jag in. jag fullföljer det löftet som jag gett mig själv. nyduschad sätter jag mig i min favoritstol iklädd morgonrocken och med mina favorittofflor på fötterna. På bordet står ett blockljus, på bordet står ett glas baccardi och jag har valt bort tv-n och dess utbud till förmån för poddlyssning.

i somras testade jag ”Captine Morgar” och jag gillade det inte. Jag gillar nog inte alkohol. Dock gillar jag bacardi. Det är en av de få saker som jag kan dricka och njuta av. Glaset fylls med is. stora isbitar, sen i med 6 centiliter Bacardi. Jag har ett speciellt glas som jag dricker bacardin ur.

Samtidigt som jag avnjuter min bacardi surfar jag runt och beundrar manschettknappar. enligt mig är manschettknappar männens motsvarighet till kvinnornas örhängen. Manschettknappar och slipsnålar kan man nog inte få för många av.

Efter tre och ett halvt år har jag äntligen över 500 följare på twitter. Det känns ju skönt.  Det känns verkligen skönt. Livet kunde vara sämre. Det är en stillsam afton och det börjar närma sig sängdag. Det ska bli riktigt skönt att få sova ut i morgon. Det kan nog behövas. Det känns som så i alla fall.  


Inga kommentarer: