tisdag 1 september 2015

Första utbildningen efter sommaren

September inleds med regn och en dags utbildning. Det är förvånansvärt mörkt då jag kliver upp. En utbildningsdag, det jag oroas över är hur jag ska bli sittandes i en obekväm stol i timmar. Det är alltid en mardröm, en stol där ryggen snart kommer börja protestera och där utrymmet till raden framför är begränsat. Stapelbara stolar med plastryggstöd är att föredra framför just obekväma stolar i en salong där utrymmet mellan raderna är begränsat.

Jag funderar på vad jag ska ha på mig. Vilken skjorta, vilka jeans, vilka skor. Jag bör plocka med mig en chokladkaka för att ha något att äta på då de andra tar en fika. Det funkar inte att trycka i sig kakor och bullar, det får konsekvenser både omgående och på lång sikt. Jag oroar mig för typen av stolar och jag oroar mig över hur jag ska kunna ladda batteriet på iphonen. ”Flygplansläge på” kanske vore något?

Med Winnerbäcks ”Söndermark” ekandes i lurarna letar jag skjorta. Varje gång som jag ska välja skjorta kastar jag mig in i et kaos. Vilka skjortor har fickor stora nog för att rymma det jag vill ha på mig. Om den skjorta som jag helst av allt vill ha saknar ficka hur löser jag det då? Kan jag ha min väska? Jag måste ju ändå ha med mig min choklad. Ambitionen är att alltid tacka nej till fika och bara äta sallad då jag ”äter ute.”

Frukosten består av ett stort glas filmjölk. det är perfekt att kunna dricka sin frukost samtidigt som man gör en masa andra saker. Jag klär mig framför tv-n samtidigt som jag dricker så mycket kaffe som möjligt på så kort tid som möjligt. Kaffe och nyhetsknarkande samtidigt som jag tvingar mig själv att stoppa ner läsglasögonen i facket där jag har pennorna. Jag påminns om att jag måste köpa en ny laddarsladd eftersom den förra gett upp totalt.

Vad man behöver en dag som denna är lite Gessle. ”Silly really” och ”center of my heart” är precis vad jag behöver om jag ska kunna överleva det faktum att jag kommer tvingas att ta min regnjacka till utbildningen.

Inga kommentarer: