tisdag 8 september 2015

I väntan på tv-kvällen


För mig är det verkligen lyxigt att ha en tv-kväll att se fram emot. Det där att bänka sig framför tv-n och bara bli sittandes. Det förgyller hela dagen. Jag har hittat en guldgruva, SVT har något som kallas för " det öppna arkivet" och där fanns en hel del att hämta. Jag fastna naturligtvis för produktioner som gjordes på nittiotalet, inte helt otippat. " Radioskugga" och " snoken" var minst lika bra nu som det bar då de sändes. 

En dag som inleddes med solsken och kyla. Jag hann fynda lite kläder och dessutom fick jag tag i manschettknappar, något jag letat efter ett tag nu. Jag sprang över dem då jag var ute på stan för att handla grönsaker. Jag har lovat mig själv att äta grönsaker oftare än vad jag gör. Man behöver tydligen det och dessutom är det tydligen bra för vikten har jag hört. 

I dag tvingades jag inse begränsningarna som det innebär att inte prenumerera på en lokal tidning. Dock fick det bli ett digitalt alternativ. Vad är meningen med att läsa en tidning en gång och sen släpa i våg den till pappersåtervinningen ? Då är en digital version att föredra. Lika fullt behovet av en lokal tidning gick inte att blunda för längre

Inga kommentarer: