lördag 19 september 2015

Loppis

Jag kliver upp tidigt. Jag känner ett pirr i kroppen. I dag är dagen då jag ska gå på loppis. För tio år sedan gick jag på loppmarknader mer eller mindre varje vecka, men de senaste åren har jag knappt varit där. en orsak är att jag tyckte att loppisarna blev för dyra i förhållande till tradera. 

Ändå så ska jag i väg på loppis. Loppisar har inneburit mycket positivt för mig. De egentliga loppisfynden som jag har gjort har egentligen varit billigt skit och saknat ekonomiskt värde. men det har varit objekt som jag fäst mig vid och som jag inte kunnat göra mig av med.

Jag har skrivit en lista över objekt som jag ska hålla utkik efter. saker som jag kanske skulle kunna hitta på loppisen och som jag tänker köpa om priset är rätt. Då jag letar på loppis är det som om jag fokuserar helt på objektets utseende snarare än dess funktion. Det måste vara något som jag faller för omgående.

Jag går runt och letar efter den där detaljen som är så rätt, den där prylen som blir en del av min vardag som jag kan gå runt och älska lite i smyg. Sanningen ärju den att loppisar i bland kan erbjuda objekt som är näst intill omöjliga att få tag i nyproduktion.


Inga kommentarer: