torsdag 17 september 2015

Ett steg närmare James Bonds värld?


De där dagarna efter nattpass är alltid lite speciella. Det blir dagar då jag inte har full koll på tid och rum. Ändå märks det att allt är igång nu. Innan jag gick och jobba i går kväll hann jag se premieren av SHL, Färjestad vann över Karlskrona.

En annan sak som hör hösten till är uppdateringar av IOS. En ny version av IOS kom i går. jag har försökt upptäcka fördelarna med den genom att studera youtubeklipp. En ny version av IOS kan göra att man får känslan av att man fått en helt ny mobil. Samtidigt har jag funderat på nya lösningar för mitt dataanvändande. Det känns som den stationära datorns tid är förbi. Jag går runt och drömmer om att jag ska ha en lösning där jag bär ett trådlöst tangentbord under armen eller har en digital penna. En hemlig dröm sedan 1997 då bondfilmen ”Tomorrow never dies” gick upp på vita duken. skurken i den bondfilmen går runt med ett gigantiskt tangentbord ler snarare en fjärrkontroll i sin hand och iakttar världen från stora skärmar på tryggt avstånd. Den drömmen känns som de är inom räckhåll.

så här ser delade skärm ut på Ipaden då man kör IOS 9

Inga kommentarer: