måndag 14 september 2015

Hemma


Det är skönt att vakna utvilad och inse att man sovit åtta timmar. Jag älskar det där att jobba med något direkt på morgonen. Jobba med något som tillexempel baka bröd med enbart min ljudbok eller podd som sällskap. Jag vill ”köra i gång” liksom. 

Jag vaknade utvilad i morse efter att ha sovit ovanligt länge. För att dämpa den värsta hungern då jag kommit hem efter att bland annat ha jobbat vräker jag i mig skinksallad. Boken ”det som inte dödar oss” tycker jag blir bättre och bättre för varje kapitel som jag läser. men visst bär boken drag av Dan Browns böcker. 

Det är skönt att få komma hem på kvällen till katterna. På något sätt har jag lyckats undvika regnskurarna under dagen. Fantastiskt. Det är skönt att bara sätta sig ner och varva ner och låta tankarna fara som de vill. Över ett kvällsmål kan man summera dagen. Samtidigt kan man ge sig själv lite guldkant genom att tillexempel njuta av en bok eller titta på någon tv-serie. Veckans första dag är över och ja man får jobba vidare med det faktumet som utgångspunkt.

Inga kommentarer: