onsdag 9 oktober 2013

inte nu igen


Efter drygt fyra koppar kaffe så inser jag att jag har gjort det igen. Det sker då jag upptäcker att ”jag vill vara din Margareta” plötsligt finns i min spellista på min Iphone. Jag är hopplös åter igen har jag vaknat med en känsla, eller en tanke, en sömnig och förvirrad tanke, och sedan genomfört den innan jag ens satt mig upp och vaknat till på sängkanten. Just denna morgon måste jag ha varit övertygad om att det var en förträfflig ide att just ta hem ”jag vill vara din Margareta” från itunes. Det är inte första gången som jag gjort dumma saker i det yrvakna tillståndet, troligtvis inte heller den sista gången. Att man aldrig lär sig. I samma stund som jag upptäcker att jag hämtat hem musik från Itunes inser jag att jag snarast bör gå igenom mina sms-konversationer, det har hänt att jag skickat sms innan jag varit riktigt vaken, tyvärr. Det har oftast tagit mig en förmiddag att skadesanera efter sms som skickats i det tillståndet. Dock kan jag konstatera att just denna morgon har jag lyckats lägga ban på mig och gett fan i att skicka sms. jag har bara losat 12 kronor genom att ta hem just ”jag vill vara min Margareta” vem vet, det kanske visar sig vara väl investerade 12 kronor, man vet ju aldrig när man hamnar i en situation där man ska sjunga kareoke.  Jag andas ut och en känsla av hopp infinner sig, jag kommer troligtvis ta mig igenom även denna dag utan allt för stora katastrofer.


Inga kommentarer: