tisdag 1 oktober 2013

Collegejacka


Jag är inget stort klädfreak. Ärligt talat vi ska nog inte ens prata om min garderob. Men ändå finns det viss plagg man känner något extra för. ”collegejackor” eller de liknande jackor har jag alltid velat ha. Det är något i deras natur som jag älskar. Det är som om två världar möts, det ungdomliga, det fria och enkla, men ändå framgångslängtan som finns i ett lag eller hos de studenter som pluggar dag och natt ryms i fibrerna på dessa jackor. Naturligtvis står boots, tighta jeans alternativt skinnbyxor högt på min lista. Nu känns det inte speciellt rimligt at jag personligen skulle kunna komma i ett par tighta jeans, men drömma kan man ju alltid, eller hur? En collegejacka vore nog den perfekta höstjackan, man kanske skulle skaffa en trots allt ? Mest bara för att hålla lite grann av känslan vid liv.


Inga kommentarer: