lördag 5 oktober 2013

vad gör man med en lördagskväll?

Vad gör man med en lördagskväll som denna? Hösten är här med regn och rusk, och det krävs en del pusslande, motivation, längtan efter självplågeri och frestelser som kebab för att ge sig ut på sin dagliga promenad mellan regnskurarna.

Tv-n erbjuder så pass mycket underhållning att man ändå törs ta risken att stanna hemma, även om höstmyset inte riktigt håller den nivå som man skulle önska då man lever som en singel utan barn. 

För omväxlingens skull lockar inte ens biomörkret. Det som däremot lockar är att krypa ner i sängen redan till klockan åtta, dra täcket runt kroppen och kanske hitta något att tugga på och låta tv-n servera lördagskvällens verksamhet. Det kanske inte känns som det roligaste sättet att spendera en lördagskväll på, men alternativen kräver att jag lämnar bostaden och det känns otänkbart för tillfället. 

Det är klart att det är frustrerande att spendera en lördag under sådana förhållanden, men samtidigt det är så man bör spendera lördagar då hösten kommit. Ändå, jag gillar film och det går en del filmer på tv som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att se. 

Nej det som stör mig mest är detaljen " tilltugg." Jag skulle vilja ha något att vräka i mig till tv-underhållningen. Det är ju tveklöst så att glufsandet höjer stämningen rejält. Frågan är bara vad. Då jag löst den frågan, ja då känns det som om denna lördagskväll är räddad. Just detta problem är nog det enda som kommer få ut mig på promenad. För ett tv-utbudets kvalité och tilltugget är ändå det som utgör grunden för en bra lördagskväll.





Inga kommentarer: