måndag 24 mars 2014

Biltema

I dag när jag var ute och gick min promenad fick jag syn på e stor skylt som gick att skymta genom de nakna trädkronorna. ”Bilteama” stod det med stora bokstäver. Då jag kom hem låg det en katalog från Biltema i min postlåda. En slump? Det tror jag nog inte. Jag satte mig ner och började gå igenom katalogen till biltema. Jag är inte säker på att jag någonsin läst den katalogen, än mindre besökt någon biltemabutik. Stora saker håller på att hända. Jag vet inte när de öppnar men ryktet gör gällande att det kommer att ske snart. Någon har läst att de ska öppna ”snart.”


Jag undrar vad det är som jag har gått miste om, jag som aldrig besökt en sådan butik. Somliga i min bekantskapskrets hävdar att butiken är som klippt och skuren för sådana som mig. Efter att ha bläddrat lite i katalogen inser jag att så mycket väl kan vara fallet. Jag bläddrar genom katalogen.  Jag inser att ”snart” kommer även jag ha besökt en biltemabutik. Stort. Det är nya tider. Jag bläddrar hastigt igenom katalogen från pärm till pärm utan att egentligen kika samtidigt som jag sitter och tittar på ”Frasier.” Jag undrar vad just Biltema har att erbjuda just mig. Och så plötsligt stannar jag upp i mitt bläddrande. Jag stirrar på uppslaget. Jag slås av häpnad. En ”sådan”, just en ”sådan” måste jag ha. Jag vet precis vad jag ska ha ”den” till. En sådan där fåtöljgunga med randig klädsel och fjädring så man kan gunga lite bekvämt fram och tillbaka medan jag tittar på Fraiser. Varför nöja sig med en då man kan ha två. Vilken grej. Undra hur ”snart” de öppnar.


Inga kommentarer: