tisdag 4 mars 2014

lagom finns inte

Då man är mitt uppe i en superintensiv period känner man av det om man säger så. Kroppen känns som spaghetti och hjärnan som gröt. Ändå är det att föredra, för de där långa lugna perioderna får mig att klättra på väggarna. Det är nu det komplexa i situationen tar över. Trots att man är mitt uppe i en av de intensivaste och roligaste perioderna på flera år och man bara längtar efteråt par dagars totalt lugn så vet jag att jag borde planera det som komma skall då lugnet väl kommer just för att slippa att klättra på väggarna. Samtidigt känns det som en orimlighet då den kraft man har går åt till att ta vara på det som händer i stunden. En period på tre veckor där varenda minut är uppbokad och dessutom ska man hinna med att laga mat, tvätta och handla. Sömn är helt enkelt till för amatörer. Vad fan är " lagom" liksom. Ändå vill jag inte att detta ska ta slut, en lång lugn period är det värsta jag kan tänka mig just nu. Jag har inte en aning om vad jag skulle göra med en sådan period? Tvätta, städa, handla, sova och? Det känns inte så kul. Nej det är bara att njuta av det, älska det här och se till att allt bara får rulla på. " Lagom" är helt enkelt inget för mig.


Inga kommentarer: