tisdag 4 mars 2014

en jakt på filter ett tydligt vårtecken?

Att sitta en tisdagskväll i sängen med Ipaden och söka appar som erbjuder filter som används vid bearbetning av mobilfoton. Det är som om jag söker något nytt. Ett filter ger bara en liten annorlunda känsla av originalbilden. Kanske är det lite som när solen kommer i mars. Solen ger en annorlunda känsla av den verklighet som man allt som oftast befinner sig i, oavsett om det är juli, december eller mars. Jag har suttit i timmar bokstavligen talat för att hitta just det där filtret, det rätta filtret. Det där filtret som ger den där känslan. Jag har inte lyckats. Ändå noterar jag känslan, jag ser den och jag är övertygad om att det är en symbolisk handling, ett uttryck för en känsla av vår och det behovet av förnyelse som kommer med våren. 


Inga kommentarer: