söndag 30 mars 2014

Jo jag vet att det är sommartid

I natt ställde vi om till sommartid. Jag vet det. Jag är väl medveten om det. Vi ställde fram klockan med en timme. Lika fullt, att komma hem klockan 05.30, om än sommartid är imponerande av en man i yngre medelåldern. Då jag tog sista blosset började det att ljusna. Jag var trött som få, men ändå. Känslan fanns där, jag hade festat hela natten. Det är något visst med just den känslan, även om det kan tyckas barnsligt av mig att känna en lycka över något dylikt. Lika fullt, det är en bedrift av någon som nått yngre medelåldern.


Naturligtvis har det straffat sig resten av dagen. Jag vaknade drygt fem timmar senare. Dagen har spenderats till stor del i sängen tittandes på tv, trots att det varit strålande sol. För att döva det dåliga samvetet som uppstod i samband med förlorade soltimmar lyckades jag mäkta med en promenad. Bra jobbat, eller en bra början åtminstone. Frågan är kom jag hem 05.30 eller 04.30? Kul hade jag i alla fall.


Inga kommentarer: