tisdag 11 mars 2014

vårkänsla?

Skymningen sänker sig och jag inser att klockan redan passerat 18. Jag sitter i en trädgårdsstol och ser hur månen blir allt tydligare på himlen. I går såg jag en slutspelsmatch i SHL och vårtecknen hopar sig. Tanken slår mig att jag kanske inte behöver hänga tvätt på tork inomhus på ett tag. Mentalt känns det som om jag precis lämnat januari. Inget kunde vara mer fel. April är betydligt närmare. Som för tt manifestera insikten tar jag en bild på skymningen och instagramar ut den. ( undra om ordet "instagrama kommer hamna i svenska akademins ordlista i år, viktig fråga.) 


Personligen är jag av den uppfattningen att våren faktiskt smäller högre än själva sommaren. Jag har börjat skriva en lista över saker som jag vill göra nu när våren kommer. Överst på listan står ”grillning” och ”uteserveringar” lite typiskt mig.

P.S jag måste få hem "vårstämning" med gruppen Snowstorm från Itunes typ nu.


Inga kommentarer: